پارچه الیاف طبیعی مناسب چه فصلی است؟

پارچه الیاف طبیعی مناسب چه فصلی است؟

پارچه الیاف طبیعی یکی از انواع پرطرفدار پارچه ها در بین خانم ها و آقایان می باشد. اما سوال اینجاست که پارچه الیاف طبیعی مناسب چه فصلی است؟

می توان گفت ساختار این الیاف به گونه ای است که هم جلوی سرما را تا حدودی می گیرد و هم از تعریق بیش از اندازه در فصول گرم جلوگیری می کند. بنابراین برای فصول بهار، تابستان و اوایل پاییز بسیار مناسب است.

طبیعتا اگر در هنگام خرید رنگ های روشن که حرارت کمتری جذب می کنند را انتخاب کنید به این مسئله کمک شایانی کرده اید.

محصولاتی که از پارچه الیاف طبیعی تهیه می شوند وزن بالایی ندارند و مثل پر سبک هستند. به همین دلیل تولید کنندگان زیادی برای تولید شال، مانتو، تونیک و... به سراغ این الیاف می روند.

پیشنهاد می کنیم مقاله آیا پارچه الیاف طبیعی چروک می شود؟ را مطالعه فرمایید

مزایای پارچه الیاف طبیعی نسبت مصنوعی

پس از اینکه به جواب سوال پارچه الیاف طبیعی مناسب چه فصلی است رسیدیم بهتر است از برتری های این نوع پارچه نسبت به سایر انواع نیز مطلع شویم.

علاوه بر الیاف طبیعی، دو گونه دیگر نیز برای پارچه وجود دارد که الیاف مصنوعی و ترکیبی از طبیعی و مصنوعی می باشد. پارچه های طبیعی مزایای زیادی نسبت به پارچه هایی با الیاف مصنوعی دارند چراکه در تولید این پارچه ها، عناصر شیمیایی نیز دخیل هستند.

تولید الیاف طبیعی هیچ گونه آسیبی به محیط زیست نمی رساند. علاوه بر این به آسانی جذب طبیعت می شوند و زباله ای به زباله های کره زمین اضافه نمی کنند.

از جمله کشورهایی که در زمینه تولید این الیاف پیشرو هستند می توان به ترتیب فرانسه، چین و روسیه را نام برد. اما علاوه بر این مورد می توان مزایای زیر را نیز برشمرد:

  • الیاف طبیعی رطوبت را با سرعت بالایی جذب می کنند. بنابراین برای تولید لباس های تابستانی، حوله و ملحفه کاملا ایده آل می باشند.
  • همانطور که از جواب سوال پارچه الیاف طبیعی مناسب چه فصلی است متوجه شدیم که این نوع پارچه قرار است در تابستان مورد استفاده قرار گیرد. پس پیش بینی می شود که دفعات زیادی شسته خواهد شد. بنابراین مقاومت این پارچه در برابر دما بالای آب و مواد شوینده باید بالا باشد. دوام و طول عمر محصولاتی که از الیاف طبیعی ساخته می شوند بسیار ایده آل می باشد. دلیل این ویژگی پارچه های طبیعی وجود سلولز در بافت آنها می باشد.
  • خرید محصولاتی که از مواد اولیه طبیعی تولید شده اند از لحاظ اقتصادی به نفع مشتری است. چرا که کیفیت بالا، طول عمر و سبکی این نوع الیاف شما را از خرید محصولات جدید بی نیاز می کند.

پارچه الیاف طبیعی

آیا استفاده از مواد اولیه مصنوعی برای بدن ضرر دارند؟

استفاده از محصولاتی که بر پایه مواد اولیه طبیعی و گیاهی هستند به سلامت عمومی بدن و افزایش طول عمر نیز کمک می کنند.

چراکه مواد شیمیایی در صورت تماس مداوم و طولانی مدت با پوست بدن، وارد خون شده و تاثیرات مخربی بر بدن به جا می گذارد.

از جمله مواد شیمیایی مضر که در ساخت محصولات مصنوعی بکار می رود می توان پلی استر، ریون و آکریلیک را نام برد. اما از آنجایی که در تولیدات طبیعی از مواد شیمیایی استفاده نمی شود، خطری برای سلامت بدن نیز ندارند.

بنابراین نتیجه میگیریم خرید محصولاتی که از پارچه با مواد اولیه طبیعی ساخته شده اند نه تنها به محیط زیست و کره زمین کمک می کند بلکه ضامن سلامتی و حافظ پول شما نیز می باشند.

پیشنهاد می کنیم مقاله مزایا و معایب پارچه الیاف طبیعی را مطالعه فرمایید

همچنین بخوانید...

14 بهمن 1402 وبلاگ

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...
موسسه اقتصادی کساپوشان از بزرگترین واحد‌های طراحی و تولید‌ پوشاک الیاف طبیعی در ایران است. آقای حبیب‌پور، از بنیان‌گذاران این موسسه از دوران جوانی وارد حرفه خیاطی شد و پس از 27 سال کسب تجربه، در سال 1390 کارگاهی را در تهران تاسیس کرد. بعد از مدتی آن کارگاه با هدف‌گذاری‌های بلند مدت و اندیشمندانه، تبدیل به یک موسسه صنعتی و کسب و کاری شد. اکنون کساپوشان برای تولید پوشاک محدودیتی ندارد و در تمام مدل‌های متداول مردانه و زنانه در قالب پوشاک اسلامی-ایرانی امکان تولید انبوه را دارد و این فرآیند در کارگاه تولیدی در اسلامشهر تهران انجام می‌گیرد. این تولیدی با افتخار اعلام می‌دارد که تمام پرسنل مشغول در این مجموعه از دانش بومی جهت پیشبرد اهداف تولیدی بهره می‌برند و نیز برای تامین پارچه و مواد اولیه محصولات خود با برترین تولیدکنندگان از کشور عزیزمان ایران همکاری می‌کند تا ضمن حمایت از تولیدکننده و کارگر ایرانی، مانع از خروج سرمایه از مملکت شود.
اطلاعات بیش‌تر
دسته‌بندی
موردی وجود ندارد.
عضویت خبرنامه
عضو خبرنامه ماهانه وب‌سایت شوید و تازه‌ترین نوشته‌ها را در پست الکترونیک خود دریافت کنید.
آدرس پست الکترونیک خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...
برچسب‌ها
موردی وجود ندارد.