آیا پارچه الیاف طبیعی چروک می شود؟

آیا پارچه الیاف طبیعی چروک می شود؟

دلایل چروک شدن پارچه الیاف طبیعی

شاید برای شما نیز این سوال به وجود آید که آیا پارچه الیاف طبیعی چروک می‌ شود؟ لازم است بدانید که پارچه الیاف طبیعی که با استفاده از الیاف گیاهی یا حیوانی تولید می‌ شود، فاقد هرگونه مواد پلاستیکی و شیمیایی است.

به سبب طبیعی بودن الیاف این پارچه‌ ها، میزان چروک شدن آنها به نسبت دیگر پارچه‌ ها که در بافت آنها از پلاستیک استفاده می‌ شود، بیشتر است.

پس اصلی‌ ترین دلیل چروک شدن پارچه الیاف طبیعی، خالص بودن آن و استفاده از مواد صددرصد طبیعی می‌ باشد. اما دیگر دلیل چروک شدن پارچه الیاف طبیعی، نوع بافت آن به هنگام تولید است که با پارچه‌ های دیگر متفاوت می باشد.

البته میزان چروک شدن این پارچه ها به گونه‌ ای نیست که پس از هر بار استفاده از لباس با این الیاف، مجبور شوید که لباس را اتو کنید. بلکه به نسبت برخی پارچه‌ ها مانند کرپ که بسیار صاف هستند، این نوع پارچه‌ ها مقداری چروک می‌ شوند.

البته که پس از اتو کشیدن، این پارچه‌ ها بسیار صاف شده و به شکل اولیه خود باز می‌ گردند.

مزایای استفاده از پارچه با الیاف طبیعی

همانطور که قبل‌ تر ذکر شد پارچه الیاف طبیعی، جزء پارچه‌ هایی است که به سبب نداشتن مواد شیمیایی در بافت خود مقداری چروک می‌ شود. اما این امر سبب نمی‌ شود که پارچه‌ هایی از این جنس مورد استفاده قرار نگیرند.

پارچه‌ های الیاف طبیعی، بافت بسیار نرمی دارند و از مناسب‌ ترین پارچه‌ ها برای افرادی هستند که پوست حساس دارند. این پارچه‌ ها میزان جذب رطوبت بالایی دارند.

به دلیل اینکه برای تولید پارچه‌ هایی با الیاف طبیعی از پنبه یا پشم استفاده می‌ شود، این نوع پارچه‌ ها دوستدار محیط زیست هستند. پس از دور انداختن لباس از جنس این نوع پارچه‌ ها، لباس ها بازیافت می‌ شوند و در نتیجه به طبیعت آسیب نمی‌ رسانند.

پارچه های الیاف طبیعی، بافتی بسیار سبک داشته و پوشیدن لباس‌ هایی از این جنس بسیار راحت هستند. این نوع پارچه‌ ها در دو نوع نازک و ضخیم تولید می‌ شوند که برای فصل تابستان و زمستان قابل استفاده هستند.

نحوه اتوکشی پارچه الیاف طبیعی

نحوه اتوکشی پارچه الیاف طبیعی

پارچه الیاف طبیعی از پارچه‌ هایی است که نحوه اتوکشی آن با دیگر پارچه‌ ها کمی تفاوت دارد. باید بدانید که برای اتو کشیدن این نوع پارچه پس از شستشوی آن، باید پارچه به صورت پشت و رو اتو شود.

معمولاً لباس‌ هایی که از این جنس پارچه تولید می‌ شوند نیز پس از شستن، نباید کاملاً خشک اتو شوند. بلکه هنگامی که کمی نمدار هستند، باید آنها را اتو نمود.

برخی از افراد به خط اتوی لباس‌ های خود حساس هستند و اتو را مدت زمان بیشتری بر روی بافت پارچه نگه می‌ دارند. اما پارچه الیاف طبیعی این قابلیت را ندارد و نگه داشتن اتو بر روی این پارچه، سبب براق شدن سطح پارچه می‌ گردد.

نگهداری از پارچه‌ هایی با الیاف طبیعی، نیازمند دقت بیشتری است. اگر شما از لباس‌ هایی از این جنس پارچه، بیشتر استفاده می‌ کنید بهتر است با نحوه شستشو و اتوکشی آن هم آشنا شوید.

توجه به نوع اتوکشی، دمای اتو، دمای آب و نوع مواد شوینده در هنگام شستشو و اتوکشی این پارچه‌ ها سبب افزایش عمر آنها می گردد.

همچنین بخوانید...

28 دی 1402 وبلاگ

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...
موسسه اقتصادی کساپوشان از بزرگترین واحد‌های طراحی و تولید‌ پوشاک الیاف طبیعی در ایران است. آقای حبیب‌پور، از بنیان‌گذاران این موسسه از دوران جوانی وارد حرفه خیاطی شد و پس از 27 سال کسب تجربه، در سال 1390 کارگاهی را در تهران تاسیس کرد. بعد از مدتی آن کارگاه با هدف‌گذاری‌های بلند مدت و اندیشمندانه، تبدیل به یک موسسه صنعتی و کسب و کاری شد. اکنون کساپوشان برای تولید پوشاک محدودیتی ندارد و در تمام مدل‌های متداول مردانه و زنانه در قالب پوشاک اسلامی-ایرانی امکان تولید انبوه را دارد و این فرآیند در کارگاه تولیدی در اسلامشهر تهران انجام می‌گیرد. این تولیدی با افتخار اعلام می‌دارد که تمام پرسنل مشغول در این مجموعه از دانش بومی جهت پیشبرد اهداف تولیدی بهره می‌برند و نیز برای تامین پارچه و مواد اولیه محصولات خود با برترین تولیدکنندگان از کشور عزیزمان ایران همکاری می‌کند تا ضمن حمایت از تولیدکننده و کارگر ایرانی، مانع از خروج سرمایه از مملکت شود.
اطلاعات بیش‌تر
دسته‌بندی
موردی وجود ندارد.
عضویت خبرنامه
عضو خبرنامه ماهانه وب‌سایت شوید و تازه‌ترین نوشته‌ها را در پست الکترونیک خود دریافت کنید.
آدرس پست الکترونیک خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...
برچسب‌ها
موردی وجود ندارد.